
مزایا و معایب بی ام و 218i اکتیو تورر |
|
مزایا |
|
معایب |
|
بررسی اجمالی
با اینکه کمپانی بی ام و بیشتر برای خودروهای اسپرت و لوکس خود شناخته میشود ولی این خودروساز در دهه اخیر تصمیم به تغییر رویه گرفت تا تنوع محصولات خود را به میزان چشمگیری افزایش دهد. امروزه در سبد محصولاتی بی ام و از خودروهای برقی گرفته تا اس یو وی بزرگ لوکس را میتوان مشاهده کرد. در این بین یکی از محصولات بی ام و که تفاوت زیادی با دیگر ساختههای این کمپانی دارد سری ۲ اکتیو تورر و برادر بزرگتر آن یعنی سری ۲ گرند تورر هستند. بی ام و سری ۲ اکتیو تورر یک خودروی MPV جمع و جور است و خوشبختانه پرشیا خودرو این مدل نه چندان پر تعداد ولی کاربردی و مناسب برای خانوادهها را به بازار ایرانن نیز عرضه کرده است. |
بررسی بی ام و 218i اکتیو تورر
بی ام و سری ۲ اکتیو توررو به عنوان اولین خودروی MPV بی ام و در سال ۲۰۱۴ به بازار معرفی شد. اولین نسل این خودرو هنوز نیز روی خط تولید قرار دارد
و از این نظر باید آن را از قدیمیترین محصولات بی ام و دانست که هنوز نسل جدیدی برای آن معرفی نشده است
. همچنین سری ۲ اکتیو تورر در کنار گرند توررو جزو معدود بی ام و هایی هستند که نسخه M پاور برای آنها تولید نشده است.
بی ام و سری ۲ اکتیو توررو روی پلتفرم UKL ساخته شده است. این پلتفرم در خودروهای دیگری همچون مینی کانتری من،
مینی کلاب من، بی ام و سری ۲ و بی ام و X2 نیز استفاده شده است.
داخل بی ام و 218i اکتیو تورر
شباهت ظاهری سری ۲ اکتیو تورر با دیگر بی ام و ها در داخل کابین حتی بیشتر از نمای خارجی است.
داشبورد زیبای این خودرو گرچه جدید و متفاوت است اما کاملا پیروی از طرحهای دیگر بی ام و را نشان میدهد
و بخشهایی مانند غربیلک فرمان، پشت آمپرها و کنترلرهای مربوط به سیستم تهویه کاملا مشابه بی ام و های دیگری همچون X1 هستند.
از مهمترین مواردی که در هنگام نشستن در کابین سری ۲ اکتیو توررو توجه شما را به خود جلب خواهد کرد
باید به فضای داخلی بسیار جادار به خصوص در قسمت سر، ارگونومی عالی و کیفیت ساخت خیلی خوب کابین اشاره کرد.
با توجه به فاصله محوری ۲۶۷۰ میلی متری، سرنشینان هیچ کمبودی از نظر فضای داخلی ندارند
و این مورد سری ۲ اکتیو تورر را تبدیل به گزینهای بسیار مناسب برای سفر میکند.
مشخصات فنی بی ام و 218i اکتیو تورر |
|
نام خودرو | بی ام و 218i اکتیو تورر |
کشور سازنده | آلمان |
سال (طراحی) | 2015 |
مشخصات فنی |
|
موتور | 3 سیلندر 12 سوپاپه |
حجم موتور | 1499 سی سی |
تنفس موتور | توربوشارژ |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت | 134 اسب بخار در 4500 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 220 نیوتن متر در 1250 دور در دقیقه |
جعبه دنده | 6 سرعته خودکار |
شتاب 0 تا 100 | 9.6 ثانیه |
حداکثر سرعت | 200 کیلومتر در ساعت |
وزن | 1320 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | 4341 طول – 1801 عرض – 1554 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | 2670 میلیمتر |
مصرف سوخت و استانداردها |
|
مصرف سوخت داخل شهر | 6.2 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت خارج از شهر | 4.5 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت ترکیبی | 5.1 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | 51 لیتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 6 |
میزان تولید CO2 | 119 گرم در هر کیلومتر |
استاندارد امنیت |
طراحی بی ام و 218i اکتیو تورر
در طراحی سری ۲ اکتیو تورر کاملا میتوانید المانهای طراحی محصولات بی ام و را مشاهده کنید.
جزییات طراحی همانهایی هستند که در شاسی بلندهای این شرکت دیده میشوند و حالا این طرحها را در قالب یک MPV و مینی ون مشاهده میکنیم.
تا پیش از دیدن سری ۲ اکتیو تورر تصور کردن یک بی ام و MPV کار سختی بود ولی بی ام و با ظرافت تمام توانسته طرحی قابل قبول و زیبا را ارائه کند.
کاپوت کوتاه، سقف بلند و چراغهای عقب بزرگ از اصلیترین موارد این خودرو در نمای خارجی هستند.
رینگها و سپرها نیز در طرح شباهت زیادی به دیگر محصولات بی ام و دارند و جذابیت ظاهری آنها بالا است.
مشخصات بی ام و 218i اکتیو تورر
بی ام و سری ۲ اکتیو توررو تنوع موتوری خیلی بالایی ندارد و دو موتور بنزینی و دو موتور دیزلی با خروجیهای متفاوت برای آن قابل سفارش هستند.
برای بازار ایران تنها دو نسخه بنزینی با کدهای 218i و 225i عرضه شدند مدل نخست از یک موتور ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر خطی توربو استفاده میکند
که با محصولات مینی مشابه است. این موتور ۱۳۵ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این مدل ۹.۳ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن ۵.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
موتور مدل قویتر 225i از نوع چهار سیلندر خطی با توربو تویین اسکرول است و میتواند ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.
شتاب این مدل ۶.۶ ثانیه است و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶ لیتر بنزین مصرف میکند.
هر دو موتور برای بازار ایران به گیربکس ۶ دنده خودکار کوپل شدهاند که نیرو را به محور جلو انتقال میدهد.
با اینکه پلتفرم و موتورهای مورد استفاده در سری ۲ اکتیو تورر با بی ام و X1 یکسان هستند ولی در مدلهای وارد شده به ایران خبری از سیستم چهارچرخ محرک نیست.
امکانات و تجهیزات بی ام و 218i اکتیو تورربی ام و سری ۲ اکتیو توررو همانند هر خودروی آلمانی به خیل انبوهی از تجهیزات و فناوریهای مجهز است. از تجهیزات این خودرو میتوان به کروز کنترل هوشمند، ترمز پارک برقی، سه حالت رانندگی، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور فشار باد تایر، رادار تصادف جلو، سیستم بازیابی انرژی ترمز، نوربالا اتومات، چراغهای چرخشی، چراغهای اصلی LED، تودوزی چرمی، فرمان اسپرت، سیستم صوتی های فای با شش اسپیکر و نمایشگر ۶.۵ اینچی، دوربین دید عقب، هداپ دیسپلی، ۶ عدد ایربگ، ورود و استارت بدون کلید، تهویه خودکار دوگانه، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو، تنظیم مستقل صندلی های عقب، گرمکن صندلیهای جلو و صندوق عقب هوشمند اشاره کرد. |
|
امکانات بی ام و 218i اکتیو تورر |
|
ترمز و پایداری | |
کیسه هوا | |
سیستم صوتی | سیستم صوتی Hifi و بلوتوث |
دیگر تجهیزات | لاستیک ران فلت – سیستم باز شدن درها بدون سوییچ – دوربین دید عقب – سقف پانوراما – صندلی های جلو برقی – قابلیت تنظیم صندلی های عقب – سنسور پارک – سنسور نور – سنسور باران – کروز کنترل – چراغ های LED – تهویه ی هوای خودکار |
رقبای بی ام و 218i اکتیو تورر در بازارخودروهای MPV و مینی ون در بازار ایران طرفداران چندانی ندارند و همین مساله سبب میشود تا علیرغم شایستگیهای سری ۲ اما این خودرو کار سختی در پیش داشته باشد. سری ۲ اکتیو تورر در بازار ایران رقیبی ندارد و میتوان آن را رقیب کراس اوورهای آلمانی و ژاپنی لوکس دانست و متاسفانه اقبال بازار نیز به سمت کراس اوورها است تا یک MPV متفاوت ولو از برند معتبری چون بی ام و. |